Як підготуватися до Вступних?

Two roads diverged in a wood, and I –
I took the one less traveled by
У лісі розійшлися дві дороги – я обрав неходжену.

Роберт Фрост

Життя кожної людини, а надто в молодому віці з ще не сформованим світоглядом, цінностями, баченням майбутнього та свого місця в ньому сповнене постійними запитаннями, протиріччями і найважливіше – вибором. Початок це чи закінчення певного етапу у житті, а знову і знову доводиться обирати між залишитися чи піти, іти з кимось чи самому, змінити звичний хід речей чи не варто, обрати знайомий шлях чи зовсім новий.

Чи не найважливіше місце у формуванні кожної людини, як індивідуальності з неповторними інтересами та особливостями, посідає навчання, знання та досвід, які вона одержує на кожному етапі свого життя. Можливо для когось це прозвучить смішно і банально (ми ж всі просиділи одинадцять років за шкільними партами, а потім ще чотири в університеті…. нам уже набридла ця можливість здобувати знання, запам’ятовувати непотрібні речі, слухати викладачів, які нецікаво про щось розповідають і так далі, звісно краще б знайти роботу, отримувати заробітну плату, відповідати за свою працю і виконувати з дня у день звичний набір функцій). Колись А. Азімов у своїй науково-фантастичній повісті описав світ, у якому не потрібно вчитися традиційним способом, себто здобувати знання по краплині, як це відбувається з нами, оскільки в День освіти за допомогою спеціальних стрічок всі здобувають освіту за професією, до якої найкраще пристосований мозок. А потім ми разом з головним героєм починаємо розуміти ту найбільшу цінність, яку дає нам саме традиційний процес навчання: «Тепер я це так добре розумію, що дивуюся своїй недавній сліпоті, — сказав Джордж. — Зрештою, хто винаходить нові зразки механізмів, для яких потрібні нові фахівці? Хто, наприклад, винайшов спектрограф Бімена? Я гадаю, чоловік на ймення Бімен. Але він не міг здобути освіту за допомогою стрічок, бо йому не вдалося б посунутися вперед. А хто створює стрічки освіти? Фахівці по виробництву стрічок? А хто ж тоді складає стрічки для їхнього навчання? Фахівці ще вищої кваліфікації? А хто складає стрічки… Ти розумієш, що я хочу сказати. Десь має бути кінець. Десь мають бути чоловіки та жінки, здатні оригінально мислити».

У цьому і ховається вся суть процесу навчання та поступового здобуття знань – це не стрічка з програмою, яка дасть змогу виконувати перелік функцій, а безперервний процес вдосконалення своїх вмінь і знань, який дозволяє нам розробляти, створювати, аналізувати і вдосконалювати, мислити оригінально.

Тому не варто поспішати з висновками щодо недоцільності та банальності навчання і здобутих знань, адже це найуспішніша інвестиція, найдорожча праця на себе і для себе, найцінніший ресурс, який не піддається інфляції і, поки що, дефіциту.

А коли вже після чотирьох років навчання у вузі ваше життя стало надто звичним, оточення – вузьким, джерела отримання нових знань та досвіду – вичерпаними, тоді вітаю! Ви отримали прекрасну можливість – можливість змін, отримання нового досвіду, нового спілкування, нових вражень. Можливість змінити протоптану стежину на нову та незвідану.

«Візьміть Ваші надії і мрії у Світ»

девіз школи у м. Кіото

Звісно прийдеться зіткнутися з новими труднощами та випробуваннями, але ж поряд з ними з’явиться безліч нових можливостей, людей, які відкриють в тобі нові прагнення та знання, які допоможуть їх реалізувати…то чому б не спробувати?

Коли минулого року переді мною стояв вибір залишитися у своєму вузі, де я навчалася протягом чотирьох років, чи обрати інший, то я обрала Національний університет «Львівська політехніка», знаючи з досвіду моїх знайомих, що навчаючись тут студенти отримують можливість особистого і професійного розвитку, оскільки відбувається активне залучення їх до наукової діяльності, можливість здобути практичний досвід, оскільки університет співпрацює з багатьма установами, які активно запрошують студентів на стажування. Але головна цінність – це можливість отримати нові знання, цікаве спілкування з колегами та викладачами, які є професіоналами своєї справи, а деякі навіть надихають головним, на мою думку, поєднанням якостей справжнього викладача: розум, доброта і прагнення передати свої знання та досвід.

Але для того, щоб переконатися у цьому, відчути переваги навчання у НУ «ЛП» та реалізувати дані можливості необхідно вступити на магістратуру. А для цього – успішно скласти вступні випробування у вигляді тестів, які спрямовані на перевірку знань студента з фахових дисциплін та англійської мови.

Для досягнення хорошого результату варто ознайомитися з програмою підготовки до вступних, яка розміщена на сайті університету та містить перелік дисциплін та питань, що лягають в основу вступних тестів. Це дасть змогу побачити наявні відмінності між переліком дисциплін, які вивчали у своєму вузі і тими, на які акцентує увагу НУ «ЛП», що допоможе підтягнути проблемні місця з деяких питань.

Зауважу, що маючи змогу порівняти систему вступу на магістратуру до різних вузів у різних регіонах, у НУ «ЛП» ця процедура є дуже зрозумілою, швидкою та відкритою. Це стосується як подачі документів, так і написання вступних тестів.

Ну і звісно важливим є багаж знань, які Ви здобули навчаючись на попередніх курсах, оскільки він є основою для подальшого вдосконалення вмінь та навичок на магістратурі. Накопиченню цих знань сприятиме сильне бажання та наполеглива праця, віра у власний успіх та спільний результат.

«Semper Apertus Immer offen»

«Книга знань завжди відкрита»

девіз Гейдельберзького університету

Звісно в системі освіти є чимало прогалин і все не так ідеально, але варто розуміти, що обов’язок прогресивних змін у цій галузі лежить не лише на Міністерстві освіти чи навчальному закладі, а й безпосередньо на студентах, чий розвиток і є основною метою освітньої системи. Тому потрібно також навчитися відчувати власну відповідальність за рівень і ефективність системи освіти у своїй країні, тому що залежить він в першу чергу не від того, що нас навчили, а того, чого навчилися ми.

Тоді чому б не спробувати виправити недоліки шаблонної освіти разом з людьми, які прагнуть цього, навчитися вільно мислити та командно працювати, пройти цей недовгий, але незабутній шлях у стінах Львівської політехніки пліч о пліч з хорошими людьми та вписати свою строку у життя університету.

Угринюк Олена©