Добрий день, шановні студенти кафедри фінансів!
Вчора 22 березня 2021 року проректор П.І. Жежнич ознайомив мене з «анонімним» зверненням студентів кафедри фінансів. У цьому зверненні висловлюються претензії до мене як завідувача кафедри щодо «ультимативної вимоги» перейти усім викладачам і, відповідно, студентам на платформу MS Teams замість платформи ZOOM для реалізації дистанційного навчання.
Спочатку відповім на конкретні запитання, які містяться у «звернені».
По-перше, як завідувач кафедри я просив всіх викладачів кафедри фінансів ще у 2020 році перейти на платформу MS Teams, на якій працює майже увесь Інститут економіки і менеджменту нашого Університету. Зручність цієї платформи полягає у тому, що на ній можна заходити на дистанційні заняття двома способами: або через адресу у розкладі занять, або через календар безпосередньо на самій платформі. І це не єдина зручність.
Тому претензії студентів мають бути спрямовані не до за відувача кафедри, а до тих викладачів, які вчасно (до початку навчального року, або до початку весняного семестру) не здійснили такий перехід.
По-друге, саме зараз, не дивлячись на те, що триває другий (з чотирьох) місяць семестру, стає зрозумілим, що карантинні обмеження будуть продовжуватися. За цих обставин не варто розраховувати на швидке повернення до навчальних занять в аудиторіях. Це й викликало, на мою думку, необхідність завершити перехід з платформи ZOOM на платформу MS Teams.
По-третє, повинен відповісти на запитання щодо нестабільності зв’язку і якості звуку, в яких звинувачують платформу MS Teams. Я прийняв рішення і вимагаю від викладачів записувати повний обсяг усіх занять на диску, що має бути доступним для кожного студента. Таке рішення продиктоване низкою факторів. Погоджуюсь з тим, що подекуди тимчасово можуть бути збої в роботі Internet, вимкнення електроенергії (про що повідомляли Обленерго відповідно до своїх графіків) та інші причини. Саме тому студенти мають мати можливість у зручний для себе час при наявності Internet, електрики і вільного часу зайти на такий диск і прослухати лекцію, отримати роз’яснення щодо виконання лабораторних робіт, почути запитання та відповіді щодо розв’язання задач за відповідними темами практичних занять.
Тепер дам оцінку формі і адресату «звернення».
Анонімність «звернення» не прикрашає тих осіб, які, вочевидь, не знайомі з Кодексом корпоративної культури Національного університету «Львівська політехніка». Прошу усіх перечитати цей Кодекс на сайті Університету. Вже віддавна «анонімки» не розглядаються. Проте є реакція проректора Павла Івановича Жежнича, який ознайомив мене з таким «зверненням», і я вважаю необхідним відповісти як за його змістом, так і формою.
Чому це «звернення» не було спрямовано до завідувача кафедри ? Якщо студенти жаліються на рішення саме завідувача, то вони насамперед мають повідомити його. Якщо завідувач не реагує, тоді варто звертатися до директора ІНЕМ професора Кузьміна О.Є. І тільки у випадку ігнорування цих звернень слід звертатися в ректорат.
Я наводжу той порядок звернень, який може давати адекватну реакцію і досягнення своїх цілей, якщо вони є обгрунтованими. Натомість погроза звернення до Міністерства освіти і науки України при «відсутності реакці з боку проректора» навряд чи є конструктивною при «анонімному» викладі суті заяви.
Не пригадую випадку, коли б я не розглянув скаргу студента, щоправда, студента з іменем та прізвищем. І я завжди пояснюю мету і зміст своїх рішень, що й намагався викласти вище.
Шановні студенти, як завідувач кафедри я прагну забезпечити у цих складних умовах повноцінне і повного обсягу надання освітніх послуг. Саме такими намірами продиктовані мої «ультимативні вимоги» до викладачів.
Прошу Вас звертатися до мене у випадках, коли виникають сумніви щодо правильності моїх рішень, або рішень Ваших безпосередніх лекторів та/чи викладачів, які проводять лабораторні і практичні заняття. Двері кафедри відчинені і завідувач кафедри практично щоденно є на своєму робочому місці.
З повагою до студентів кафедри фінансів (але без поваги до «анонімних» авторів).
Завідувач кафедри фінансів Ігор Алєксєєв.